menu

Oriënteer je op kwaliteit

WILLEN WE DE BESTE ZIJN?

Ik beken: de audit is voor mij een van de hoogtepunten van het jaar. Ik wil zó graag die 100% halen dat ik alles uit de kast haal voor de beste score. Dat is toch ook een van de eigenschappen van een ondernemer? Je moet het toch goed willen doen op alle fronten? Ik merk soms aan nieuwe collega’s dat ze de regeltjes uitvoeren omdat ‘het nou eenmaal de regeltjes zijn’. Maar dan kom ik direct in actie. Ik wil dat mijn collega’s snáppen waarom die regels en procedures er zijn: kwaliteit leveren en ellende voorkomen. Elke dag weer.

Leermodule

Op en top
voor elkaar
Hier leer je alles over: 
  • Kwaliteitszorg
  • Het kwaliteitssysteem
  • Scherp blijven
  • Zorg voor veilig voedsel
  • Zorg voor de mens
  • De RIE
  • Zorg voor het milieu
  • Kwaliteit in de praktijk
  • Meten is weten
  • Risico’s
  • Allergenen
Door middel van kwaliteitsmanagement wordt gestreefd naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van een product, productieproces, dienst of organisatie. Kwaliteitsmanagement is geen afgebakend vakgebied, maar komt terug in alle delen van het management van een bedrijf of bedrijfsonderdeel. Het is de bedoeling dat iedereen constant en doelgericht werkt aan kwaliteitsverbetering. Het resultaat is een beter imago, een effectievere dienstverlening of een hogere kwaliteit producten. Een belangrijk onderdeel is het meten van de resultaten hiervan te meten. Hoe tevreden zijn gasten en opdrachtgever?