menu

Oriënteer je op communicatie en klachtenbehandeling

JE COMMUNICEERT EIGENLIJK NOOIT NIET

Snap je ‘m? Je communiceert namelijk echt de hele dag door: je overlegt ’s ochtends met collega’s over de taakverdeling, je adviseert een gast over een product, je wenst ‘smakelijk eten’ bij de kassa, je kijkt blij als je een gast hoort zeggen hoe lekker de lunch was, je begroet de buschauffeur als je naar huis gaat, je plaatst een bericht op de Facebookpagina van een vriendin en je belt nog even met je dochter.

Oefening baart kunst, toch? Betekent dit dan dat je al een kei bent in het communiceren omdat je het de hele dag door doet? Of kun je nog wel wat tips gebruiken? Ik wel! Communiceren is een vak waarin je nooit bent uitgeleerd. Aan de slag dus!

Leermodule

Communicatie en
klachtenbehandeling
Hier leer je alles over: 
  • Communicatie
  • Feedback
  • Omgaan met klachten
  • Als het even lastig gaat
  • Professioneel communiceren
Communicatie neemt een belangrijk deel van je werktijd in beslag. Je zult veel persoonlijk contact hebben met je gasten en collega’s, maar als cateringmedewerker heb je ook met schriftelijke communicatie te maken. Een goede, professionele communicatie maakt een groot verschil: je werkt beter en prettiger samen met je collega’s en er worden minder fouten gemaakt. En daar worden je gasten ook blij van. En wist je dat je door professioneel te communiceren van een klagende gast een fan kunt maken? Je gaat het leren in deze module.